Korece Basit Cümleler

Korece kolay cümleler öğrenmeye başlayalım mı? Cümleleri kelimelerin nasıl okunma şekillerini yanlarına ekleyeceğim. Korecede iki farklı ‘o’ harfi var. Biri daha yuvarlak ve ‘u’ ya yakın bir tonda söyleniyor. Ancak burada ikisini ayırt etmeden yazacağım, çünkü Türkçe konuşan birisinin kulağı bu iki sesi çok keskin bir şekilde ayırt edemiyor. Daha detaylı Korece bilgiler istiyorsunuz lütfen yorum yapmaktan çekinmeyin ^^

Hadi Korece basit cümlelere başlayalım ♥



Korece Kolay Cümleler

An nyong! ( 안녕! )---- Merhaba(arkadaşlar arasında kullanılır selam gibi bir şey yani)
An nyeong ha se yo! (안녕하세요 )--- (daha kibar şekilde)Merhaba
An nyeong ha şib ni gga ( 안녕하십니까! ) --- (resmi bir şekilde) Merhaba
An nyeong-hi gye se yo (안녕히 계세요 )----Hoşçakal
An nyeong-hi ka se yo (안녕히 가세요 ) ----Hoşçakal
Jal ga Bye bye
Coın açim (좋은 아침)---- Günaydın(iyi sabahlar anlamına da geliyor)
Co ın co nyong de se yo (좋은 저녁 되세요)---İyi akşamlar
Co ın pam de se yo (좋은 밤 되세요 ) ----İyi geceler
An nyeong hi ju mu se yo--- iyi geceler

따라 오세요 (ddara oseyo)
Peşimden gelin. (Beni takip edin)

그거 좋은 생각인데요 (kıgo çohın sengkagindeyo)
Bu güzel bir fikir.

못 먹어요 (mot mogoyo)
(Bunu) yiyemem.

배불러요 (pebulloyo)
Karnım tok.

그게 사실이에요? (kıge saşirieyo)
Bu doğru mu?

약속 좀 지켜 (yaksok çom çikyo)
Sözünü tut.

혼자 할 수 있어 (honca hal su isso)
Kendim yapabilirim.

걱정하지 마 (kokconghaci ma)
Endişelenme.

믿을 수 없어 (midıl su obso)
İnanamıyorum.

배고파 (pegopa)
Karnım aç.

뭘요 (muolyo)
Ne demek, olur mu hiç, vs.

좋은 냄새가 나요 (çohın nemsega nayo)
Güzel kokuyorsun.

정말 꿈만 같아 (çongmal ggumman kata)
Gerçekten rüya gibi.

깜빡했어 (ggambbakhesso)
Unuttum.

마음대로 해 (maımdero he)
İstediğini yap.

서둘러 (sodullo)
Acele et.

네 말이 맞다 (ne mari madda)
Dediğin doğru.

뭘 도와 드릴까요? (muol dova tırilggayo)
Nasıl yardımcı olabilirim?

뭐든지 말만 하세요 (muodınci malman haseyo)
Ne istediğini söylemen yeterli.

꿈 깨 (ggum gge)
Rüyadan uyan.

이럴 리가 없는데… (irolliga omnınde)
Bu olamaz…

신발을 신은 채로 자고 있어 (sinbarıl şinın çero çago isso)
Ayakkabıların ayağında uyuyorsun.

기억이 안 나요 (kiogi an nayo)
Hatırlamıyorum.

나만 믿어 (naman mido)
Bana güven.

기분 좋다 (kibun çoda)
İyi hissediyorum. (Ruh halim iyi)

그럼 그렇지 (kırom kıroci)
Düşündüğüm gibi.

비가 올 것 같아 (biga ol kot kata)
Yağmur yağacak gibi.

농담 아니야 (nongdam aniya)
Şaka yapmıyorum.

이걸 먹느니 차라리 굶겠다 (igol monnıni çarari kumgedda)
Bunu yemektense açlıktan ölürüm.

잘 모르겠는데요 (çal morıgennındeyo)
Emin değilim. (İyi bilmiyorum)

잠깐만요 (çamgganmanyo)
Bekle biraz.

솔직히 말해 (solcikhi malhe)
Dürüstçe konuş.

입맛이 없어 (immaşi obso)
İştahım yok.

밥 생각 없어 (pap sengkak obso)
Yemek düşünemiyorum. (Canım yemek istemiyor)

기운이 없어서요 (kiuni obsosoyo)
Enerjim yok. (Keyfim yok)

입이 귀에 걸렸네 (ibi küe kollyonne)
Ağızdan kulağa gülümsüyorsun. (Ağzın kulaklarına varmış)

Benzer Yazılar

0 yorum: